De Pier Scheveningen groeit – ook als zakelijke locatie

De Pier Scheveningen

Sinds de heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locatie. Binnen 5 maanden werd het recordaantal van 1 miljoen bezoekers bereikt. In de twee jaar daarna trok De Pier meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar. De zakelijke markt, waarvoor De Pier Scheveningen ruimte biedt aan congressen, vergaderingen, meetings, netwerkborrels en flexwerken, neemt daar een groot aandeel in. Het aantal business events lag in 2017 maar liefst 50% hoger dan in 2016.

Groei van 40% voor De Pier Scheveningen

Na de overname, verbouwing en heropening door projectontwikkelaar Kondor Wessels Vastgoed & DanZep Hotels (Easyhotels) is De Pier inmiddels winstgevend en neemt de omzet jaarlijks toe. In 2017 viel de omzet zelfs ruim 40% hoger uit dan in 2016.”Deze cijfers zijn voor ons een extra bevestiging van de juistheid van de ingeslagen – maar gewaagde – koers”, aldus Herman Smit, general manager bij De Pier Scheveningen. “Het is ons doel om deze unieke locatie helemaal tot zijn recht te laten komen. We zijn trots op de balans die we gevonden hebben in het bedienen van twee uiteenlopende doelgroepen: enerzijds de consument en aan de andere kant de zakelijke markt.”

De Pier Scheveningen zakelijke markt

Juiste balans tussen consumenten- en zakelijke markt

De overdekte Foodboulevard, het dakterras en twee van de ‘eilanden’ staan in het teken van entertainment en (ont)spanning. Hier bevinden zich ook de Pier Suites voor luxe overnachtingen. Het Zuidereiland is grotendeels toegespitst op de zakelijke markt, met de Pier Offices (flexwerkplekken) en de ruimtes voor meetings, netwerkborrels en congressen, voor groepen tot 2.500 personen. Steeds meer (grotere) bedrijven weten deze bijzondere locatie op zee te vinden. Het uitzicht op de golven inspireert, en mensen zijn letterlijk even weg van het vaste land. En dat zijn volgens Smit dan ook de voornaamste redenen dat het aantal business events sterk toeneemt.

Volop ondernemerschap

Op De Pier Scheveningen zijn op dit moment twintig verschillende ondernemers actief die de verschillende activiteiten, horeca- en retailconcepten exploiteren. Daarnaast zijn er gedurende het jaar allerlei evenementen en pop-up stores te vinden. De Pier biedt volop ruimte voor creatief ondernemerschap en andere mooie plannen. Inmiddels zijn er meer dan 150 mensen werkzaam op De Pier.

De Pier is 365 dagen per jaar gratis toegankelijk. Met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers is het één van de grootste toeristische attracties van Nederland.