Obsession wint bij Global Event Awards

Zilver voor Best Trade Show, brons voor Best Campaign

Obsession Evenementen & Communicatie is opnieuw internationaal in de prijzen gevallen. Na hun drievoudig succes bij de European Best Event Awards, sleept Obsession bij de Global Event Awards twee prijzen in de wacht. De Innovation Expo, waarbij Obsession participeerde als partner in een creatief consortium, won zilver in de categorie Best Trade Show. Het onorthodoxe theaterstuk over de implementatie van nieuwe wetgeving die rechtdoet aan slachtoffers kreeg brons in de categorie Best Campaign.

Award uitreiking in Dublin

De officiële bekendmaking was op 24 januari 2017 in Dublin. Gerben Plasmeijer en Karin Boerkamp van Obsession reisden af naar deze zevende editie van de Global Event Awards. Met meer dan 500 inschrijvingen uit meer dan vijftig landen, was de concurrentie groot. Gerben Plasmeijer, directeur van Obsession: “De Eventex Awards is een mondiale prijs in de event-industrie die creativiteit, innovatie en kwaliteit erkent. Dat we opnieuw in de prijzen vallen, geeft aan dat er internationaal oog is voor onze visie en aanpak. Een groot compliment aan ons team, het consortium, onze toeleveranciers én onze klanten. Want zonder hun opdracht en vaak ook durf en lef, is er helemaal geen event.”

Twee Eventex awards voor Obsession

 

IE2016: Uniek event consortium

In het geval van de Innovation Expo 2016, waar Obsession een zilveren Eventex Award in de categroie ‘Best Trade Show’ mee won tijdens het Eventex Gala in Dublin, kozen de ministeries van Economische Zaken, Infrastructuur & Milieu en Binnenlandse Zaken voor zo’n gedurfde benadering. Eén consortium, bestaande uit vijf gespecialiseerde eventbureaus, nam de conceptontwikkeling en realisatie op zich. Plasmeijer: “Dat droeg enorm bij aan het resultaat. Onze opdrachtgevers waren zeer te spreken over de enorme live en online aandacht die de Innovation Expo kreeg. Het evenement was uitverkocht en er waren 60% meer bezoekers dan in voorgaande jaren. Ook was #IE2016 trending topic op Twitter. Daarin klinkt door dat je het succes van een event afleest aan de sociale impact en het bereik.”

Onorthodox theaterstuk

In de categorie Best Campaign was de jury van de Global Event Awards ook lovend over de onorthodoxe aanpak van Obsession om nieuwe wetgeving te implementeren. Plasmeijer: “Nieuwe regels zijn vaak nogal droog en afstandelijk, maar wat als je ze tijdens een event kunt voelen?! Voor het ministerie van Veiligheid & Justitie ontwikkelden we een theaterstuk dat de blik zou verruimen van politie, reclassering, OM en Slachtofferhulp Nederland. Een slachtoffer vertelde haar ervaringen aan de hand van haar dagboek. Het geheel was zo confronterend dat de urgentie van een andere aanpak duidelijk werd.” Hiermee werd Obsession beloond met een bronzen Eventex Award voor ‘Best Campaign.’

 

Check Also

Site visit twente

Site Visit Twente: Congresregio Twente organiseert tweede editie

Op vrijdag 5 oktober organiseert Congresregio Twente haar tweede Site Visit. Na een succesvolle eerste …

De Pier Scheveningen

De Pier Scheveningen groeit – ook als zakelijke locatie

Sinds de heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met …

City Resort Hotel Sittard

City Resort Hotel Sittard nieuwe partner Maastricht Convention Bureau

Regionaal netwerk MCB verder uitgebreid met hotel met ruime vergaderzalen, wellness faciliteiten en indoor sportactiviteiten. …