Online aanmelden met Aanmelder.nl

0
29

[advertorial]

Innovatie voor uw registratie

Als je een congres of evenement organiseert, ben je eigenlijk met een heleboel repeterende dingen bezig. Taken die een computer in principe gemakkelijk zou kunnen overnemen. Dit was de observatie van ingenieurs Jelle Roozenburg en Freek Zindel die leidde tot de oprichting van aanmelder.nl. Hun missie: met behulp van computertechnologie zoveel mogelijk vervelende klusjes uit handen nemen, zodat de congres- of eventorganisator zich volledig kan richten op de inhoud.

Om het leven van de organisator makkelijker te maken, ontwikkelden zij de online tool aanmelder.nl. Aanmelder.nl is een online omgeving waarbinnen een congres- of eventorganisator met enkele simpele stappen een online aanmeldformulier kan maken en voorzien van eigen styling en vele handige features, waaronder betalingen, badges en uitnodigingen versturen. Dat levert niet alleen tijdbesparing op, maar ook een overzichtelijk registratiesysteem, waardoor veel efficiënter gewerkt kan worden. Doordat het een online tool is, beschikt de organisator altijd over de online gegevens en kunnen meerdere personen, met toegewezen rechten, vanaf verschillende locaties binnen de tool werken. Bovendien hanteert aanmelder.nl geen start- of licentiekosten. Het is een kwestie van een account aanmaken, het juiste pakket kiezen en van start gaan. Pas na vijf aanmeldingen begint de teller te lopen.

Echte mensen bij Aanmelder.nl
aanmelder.nl online deelnemer registratieAanmelder.nl is zo geoptimaliseerd dat gebruikers binnen vijf minuten een website met deelnemersregistratie kunnen aanmaken. Dat betekent echter niet dat er geen “echte” mensen achter het product staan. Naast Freek Zindel en Jelle Roozenburg is er nog een heel develop- en accountteam. ‘Hoewel de waarde van aanmelder.nl in eerste instantie ligt in de tijdbesparing en het efficiënter kunnen werken, krijgen wij vaak te horen dat de persoonlijke ondersteuning juist heel erg helpt’, vertelt Bregje van der Horst. ‘Dat klanten bij elke vraag kunnen bellen en altijd om advies kunnen vragen. Wij ervaren zelf ook dat wij juist bij telefonisch contact veel beter kunnen helpen, omdat wij dan een bepaalde gedachtegang kunnen volgen en op het juiste niveau kunnen sturen en adviseren. En als we zelf in het voorbijgaan iets zien dat beter kan worden opgepakt, aarzelen wij niet om actief contact op te nemen. Ook dat wordt gewaardeerd.’

Innovatie dankzij de klant
Feedback van de klant speelt ook een belangrijke rol in de ontwikkeling van aanmelder.nl. Want hoewel de online tool in 2008 werd opgezet, is het anno 2015 nog steeds niet “af”. En dat zal eigenlijk ook nooit gebeuren. ‘Het product wordt continu verder ontwikkeld’, aldus Freek, ‘en de volgorde waarin we dat doen wordt mede door onze klanten bepaald. Zij vertellen ons wat zij specifiek willen zien in het product. Vervolgens bieden wij dat tegen maatwerktarief aan en maken het dan voor iedereen beschikbaar. Of wij maken iets om een specifiek probleem op te lossen en ook dan is die oplossing negen van de tien keer voor iedereen beschikbaar. We krijgen regelmatig feedback die we zo waardevol vinden dat we er meteen iets mee doen! Op welke manier een feature ook is ontstaan, via een vraag van de klant, feedback of zelf bedacht, er is elke week wel een nieuwe toepassing te vinden in aanmelder.nl.’

Voor congressen met inhoud
Omdat de makers van aanmelder.nl het een sport vinden om ingewikkelde IT om te zetten in gebruiksvriendelijke oplossingen, kent het systeem geen beperkingen. Dat maakt het uitermate geschikt voor congressen met inhoud. ‘Het hele systeem is ervoor gemaakt om grote hoeveelheden informatie te verwerken en daar slimme formulieren met goede afhankelijkheden voor te ontwikkelen’, aldus Jelle. ‘Zo is het bij ons mogelijk om meerdere scenario’s aan te maken qua prijsstelling. Onze gebruikers kunnen daarin zoveel variabelen aangeven als ze zelf willen. Voor de aanmelder is dat heel gebruikvriendelijk: zij hoeven niet zelf het juiste tarief te kiezen, maar komen aan de hand van hun antwoorden daar automatisch op uit.’ Bregje geeft nog een voorbeeld van slimme formulieren: groepsregistratie. ‘Een secretaresse van een groep professoren bijvoorbeeld doorloopt voor ieder groepslid een eigen aanmeldformulier met als uitkomst één factuur. Doordat de organisator op het aanmeldformulier kan aangeven welke vragen betrekking hebben op de organisatie van de persoon die zich aanmeldt, worden deze vanaf het tweede aanmeldingsformulier automatisch voor de secretaresse ingevuld. Dat is voor haar tijdsbesparend en fijn én voor de organisator fijn, omdat die op deze manier wel over de persoonlijke informatie van alle individuele aanmelders beschikt.  ’

U vraagt, wij ontwikkelen
Naast de vele handigheidjes die aanmelder.nl al bevat, kan het systeem zo complex gemaakt worden als nodig. Wanneer iets nog niet bestaat, wordt het vaak gemaakt. ‘Onlangs hebben we de teamsamenstelling van extra features voorzien’, vertelt Jelle. ‘Eerder was er bij het samenstellen van een team één hoofdaanmelder, waar alle anderen onder vielen. Dat is voor de organisator lastig. In de eerste plaats omdat je omdat je niet alle individuele informatie krijgt en in de tweede plaats omdat je dan geen bijzonder tarief aan elk zoveelste lid van een team kunt berekenen. Dat hebben we nu wel mogelijk gemaakt. Organisatoren kunnen het proces zo instellen dat er per zoveelste lid van een team een ander tarief wordt berekend.’ Nog een oplossing die ontstond naar aanleiding van een vraag, is de klantnummercheck. ‘Dat kon voorheen nog niet. Daarom hebben we het nu mogelijk gemaakt om de contactenlijst te uploaden in het adresboek, met een extra kolom om de bijbehorende klantnummers in te vullen. Wanneer in het aanmeldformulier om het klantnummer wordt gevraagd, voeren wij een check uit. Vervolgens kan de organisator klantnummers bepaalde privileges toewijzen:  klantnummers 1 t/m 10 mogen bijvoorbeeld twee mensen meenemen en 11 t/m 15 mogen drie mensen meenemen. Dat kunnen we er allemaal in verwerken.’

‘Onlangs kreeg ik zelfs te horen: “Jullie systeem is net zo intuïtief als de iPhone.” Om daarmee vergeleken te worden, is natuurlijk geweldig!’

Intuïtief als de iPhone
Het zijn slechts enkele voorbeelden van innovatie naar aanleiding van een specifieke klantvraag. Het is echter ook mogelijk om speciale maatwerkoplossingen te laten maken die niet als algemeen product beschikbaar komen. Dat doet aanmelder.nl bijvoorbeeld voor bijna alle Hogescholen en Universiteiten. Ten slotte blijven de ontwikkelaars uiteraard zelf ook innoveren. En naar blijkt hebben ze daarbij behoorlijk goed in de gaten wat de klant wenst. ‘We hebben zo’n twee maanden geleden een totaal nieuwe beheeromgeving gelanceerd. Het leuke is dat we drie dagen hadden ingepland om telefoontjes op te vangen van de mensen die hulp nodig hadden, maar de telefoon is amper overgegaan. Het blijkt dat wij onze klanten en hun behoefte goed kennen’, zegt Bregje met gepaste trots. En daar horen ook complimenten bij. ‘Onlangs kreeg ik zelfs te horen: “Jullie systeem is net zo intuïtief als de iPhone.” Om daarmee vergeleken te worden, is natuurlijk geweldig!’

Registratie software

 

www.aanmelder.nl
[email protected]
Tel: 015-2400119
Phoenixstraat 28b
2611 AL Delft