Een social wall op uw congres

Social wall congres

Eén ding is zeker: bezoekers van een live-event houden van social media. Door het gebruik van een social wall kunt u deze tweets, posts, foto’s en likes op een nuttige manier inzetten voor verschillende doeleinden.

Wat is een social wall?

Een social wall is een app die de activiteit op social media op een website, app of scherm laat zien. Social walls zijn geen nieuwe ontwikkeling, maar het aanbod van en mogelijkheden binnen apps neemt de laatste tijd wel toe. Behalve het streamen van social media activiteit, zijn veel walls ook geschikt voor het tonen van bijvoorbeeld live video, promotiefilms of entertainment. Tijdens een congres kan die content worden laten zien ter verdieping van een presentatie of juist ter vermaak en afleiding op meetings points.

Wat is de toegevoegde waarde van een social wall?

  • Promotie. Organisators kunnen voorafgaand aan hun congres een online discussie genereren door het #congres naar de deelnemers te mailen. Hoe meer mensen over een event praten, hoe groter de opkomst zal zijn.
  • Service naar de bezoeker. Voor de bezoeker biedt een social wall afleiding en vermaak tussen de bedrijven door. Het is ook een goede manier om met andere bezoekers virtueel te netwerken.
  • Contentbeheer. Via de app kan de beheerder zelf bepalen wat er op de wall wordt getoond. Door zelf content te leveren, kan die bijvoorbeeld sponsoren in de schijnwerpers zetten of een discussie opstarten en zo een presentatie interactief maken.
  • Monitoring. Door speciale apps kunnen organisators analyseren wat zich op social media afspeelt en daar eventueel actie op ondernemen.
  • Statistieken. De verzamelde gegevens van bijvoorbeeld actieve gebruikers, meest besproken onderwerpen, meest gebruikte hashtags en de tagcloud leveren interessante statistieken op en een ongebreideld beeld van wat bezoekers van het congres vinden.